Hanoi - Reisverslag uit Xóm Trong, Vietnam van Zwanetta Zijl - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Xóm Trong, Vietnam van Zwanetta Zijl - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Zwanetta

31 Juli 2017 | Vietnam, Xóm Trong

Vanochtend zijn we om 10.00 uur Hanoi in gegaan met Singh onze gids. Eerst naar het mausoleum van Ho Chi Min. Een groot complex waar Ho Chi Min ligt opgebaard. We kunnen niet naar binnen (dicht op maandag) dus dan maar van buiten bekijken. Doet erg Russisch/Chinees aan qua grootsheid. En de temperatuur vandaag: 38 graden maar gevoelstemperatuur 52 graden. Echt niet te harden!!! Daarna nog een tempel bezocht en toen geluncht in een restaurant met een enorme kakkerlak. Dat bevordert niet heel erg de eetlust en sowieso zijn we eigenlijk wel een beetje klaar met het Vietnamese eten. Het is lekker maar onderhand kunnen we erg verlangen naar een cheeseburger!!! Na de lunch naar Hanoi Hilton. De gevangenis waarin vroege Vietnamesen gevangen werden gezet door de Franse overheersers. Barbaars om te zien! En tijdens de Vietnam oorlog zaten hier Amerikaanse piloten waaronder John McCain. Indrukwekkend om te zien. Vervolgens - als klap op de vuurpijl - een water puppet show bezocht. Oud Vietnamees volksvermaak. Grappig maar een beetje kinderlijk. Morgen de laatste dag hier en tegen uur of 16.00 uur naar het vliegveld!