Lao Cai en Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Zwanetta Zijl - WaarBenJij.nu Lao Cai en Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Zwanetta Zijl - WaarBenJij.nu

Lao Cai en Sapa

Blijf op de hoogte en volg Zwanetta

27 Juli 2017 | Vietnam, Sa Pá

Gistermiddag zijn we van Danang naar Hanoi gevlogen. Daar weer keurig opgevangen door een lokale gids die ons naar de trein in Hanoi heeft gebracht. Hanoi maar even heel kort gezien maar daar verblijven we nog twee nachten aan het einde van onze rondreis dus dat komt nog wel. Vervolgens om 22.00 uur vertrokken met de slaaptrein die toch iets minder luxe was dan we hadden gedacht. Twee 4 persoons coupe's met voor de mannen iets te korte bedjes. We dachten nog even lekker aan de wijn te kunnen in de restauratiewagen maar die bleek al in mei 2016 buiten bedrijf te zijn gesteld. Toen maar - zoals achteraf bleek - een bijzonder dure fles witte wijn besteld en in het gangpad er maar het beste van gemaakt. Slapen is een hele bijzondere ervaring in zo'n trein en gaat de een beter af dan de ander zo bleek. Vanochtend kwamen we om 06.20 uur aan in Lao Cai en werden naar een lokaal restaurant gebracht voor een ontbijt. Vervolgens in de bus voor een tocht door de heuvels met rijstvelden, ananas en thee plantages op weg naar een klein plaatsje met een lokale markt met groente en fruit en allerlei kleding en andere huishoudelijke spullen. Erg mooi en leuk om te zien. Zeker de levende kippen en biggetjes die ter plekke werden verkocht maakten behoorlijk wat indruk. Na een lunch wederom in Lao Cai met de bus naar Sapa. Een mooi dorp in de heuvels en veel aangenamer qua temperatuur. Hier zo'n 25 graden en in de avond lekker koel. Heel anders dan drukkende en vochtige warmte tot nu toe. We boffen in dat kader enorm want onze gids vertelde dat het de afgelopen drie weken constant geregend heeft en vandaag en morgen goed weer is. Morgen gaan we de omgeving van Sapa verkennen!

• 28 Juli 2017 - 11:11

Fam Groendijk:

Wat leuk om jullie op deze manier te volgen. Hebben alles gelezen missed alleen de foto's van de slangen om de nek. Graag nog bewijs daarvan, dan mogen jullie ook de vis van 5 meter zien die wij gevangen hebben;). Benieuwd naar jullie volgende stappen in 'Nam'.

• 28 Juli 2017 - 17:56

Ilona:

Mooie plaatjes, leuke treinovernachting ;-)